torsdag 3 januari 2013

Gran Canaria Mat


Jag kan inte påstå att jag åker till Gran Canaria för den goda matens skull. Visst, om jag ansträngde mig skulle jag kunna få fantastisk mat någonstans men jag är på semester för solen och vilans skull. Inte för att jaga kulinariska upplevelser.
 
På något sätt är det ändå ganska skojigt att se hur alla dessa krogar lockar med mat som de tror att alla turister ska gilla. Men jag är inte intresserad av brittisk mat i spanien..eller tysk..eller tex mex.. Tyvärr tvingas jag då och då att äta den i alla fall.
 
Som på den tredje bilden här. Min son checkade Tripadvisor efter en bra restaurang i Puerto Rico. Just den här kvällen ville vi äta lite finare. Lokalen var mysig, menyn någorlunda intressant. Jag och sonen valde Chateaubriand med tre såser och tre sorters potatis. Kolla uppläggningen! Köttet serverades alltså i skivor, OVANPÅ en bädd av friterade lökringar! Och så en 70-tals tomatros på toppen. Nu var det här ändå ganska gott. Men inte vad jag väntade mig..
 
Bästa måltiden var istället den översta. Vi vände oss till den manuella delikatessdisken och inhandlade chorizo, Jamon Iberico och Jamon Serrano. Till detta då lite lupinbönor, manchego, baconlindade dadlar, tomat mm. Och skinkan var alldeles fantastskt god. Och priset! Vi betalade 1,71 E för 1 hg Serrano och 4, 09 för samma mängd Iberico. Chorizon kostade 0,90..
 

 
 
Skrattretande upplägg
Maten på utflykten var faktiskt riktigt bra!

3 kommentarer:

Fnulan sa...

Men jag blev ju hungrig nu, jag som inte skulle äta!!!
Kram

Anna-Eva sa...

Mmmm..mat är gott :)

Unknown sa...

Hej
Ser att ni gillar havtorn och förstått hur nyttigt det är. Ni är välkommna att beställa mera av mig. Vänligen Fredrik Larssen
www.larssens.se