måndag 10 december 2012

Morgonmys

 Det här skulle jag ut i när jag lämnade jobbet igår
 
 
Jag jobbade hela helgen och nu har jag just vinkat av maken som åkt tillbaka till Stockholm. Han kunde med nöd och näppe ta sig hem till Landskrona i onsdags då snöovädret var som värst i huvudstaden. Nu har ovädret även kommit hit till Skåneland. Det har inte frusit på i natt så risken finns att det fortsätter att komma mer snö idag. Makens tåg gick i alla fall enligt tidtabell.
 
Jag och katten avnjuter lite tyst och lugnt måndagsmys. Det blir verkligen tyst här inne i staden när vägarna är snötäckta. Strax ska jag transportera mig upp till vinden och bära ner symaskinen. Kanske blir det äntligen sytt gardiner till vardagsrum och sovrum. Problemet är bara att sist jag försökte sy fungerade inte maskinen.. Få se om det är något jag på egen hand kan lösa.

Edit: Jo då, nu snöar det av bara fanken!

Inga kommentarer: