måndag 3 december 2012

Historieätarna


Om jag skulle beskriva mig själv som människa, skulle jag bland annat beskriva mig själv som en människa med ovanligt stor fantasi. Det kanske inte märks så mycket på mig men jag älskar verkligen att fantisera och dagdrömma. Detta har jag gjort i hela mitt liv och är kanske en av orsakerna till att jag lyckas genomlida det mesta med förståndet i behåll.
En av de saker jag i hela mitt liv drömt om är att kunna resa i tiden. Ibland har jag blivit riktigt irriterad över det faktum att det inte går i verkligheten.  Jag kan känna in saker bara genom att passera genom ett museum eller en byggnad typ Stockholmsslott eller Versailles. Låtsas att jag var där DÅ. Och det är så mysigt.
Därför är jag så avundsjuk, så AVUNDSJUK på Lotta Lundgren och Erik Haag som fått lov att prova på att leva i en annan tid i programmet Historieätarna på SVT. Jag fullkomligt ÄÄÄÄÄLSKAR den här programidén. Jag var även förtjust i den brittiska förlagan The supersizers  som gick på åttan om jag inte minns fel men det var inte riktigt samma sak när de höll till i England.
Dessutom gillade jag inte den biten med att de tog blodprover o dyl. för att se hur veckan påverkat dem rent kroppsligt. I SVT har de endast en kort frekvens i varje program där någon tyckare får säga sitt om sättet att leva. Ler brett åt att Erik Haag kallar överläkare Mai-Lis Hellenius för dietist.
Men nu, alla ni som missat. Kika in på SVT-play innan programmen försvinner. För mig som är uppvuxen på 70-talet var det avsnittet självklart ett av de allra roligaste, läs igenkänningsfaktorn.
Se trailer HÄR.
SVT-play HÄR.
Tillsist, sex avsnitt är alldeles för lite. Jag vill se meeeeer!

Inga kommentarer: