onsdag 10 oktober 2012

På tallriken på sista tiden..

Har inte mycket tid över för köksbestyr men har ätit lite gott ute som jag kan dela med mig av:


Vi har ett danskt matställe här i stan som heter Mat-templet. Där kan man köpa 3 smörrebröd för 45 kr på äkta danskt maner. Gillar skarpt!



I fredags var det personalfest, bara för vår avdelning då. Vi började med en guidad tur kring Citadellet och fick veta lite av varje historiskt och bra att veta om området. En mycket kunnig guide hade vi, Palle Påander. Väldigt intressant..men..regnet öste ner hela tiden. Därför var vi riktigt hungriga när det var dags att sätta sig till bords på Dannys Corner. Jag var bara så sugen på en gammal hederlig plankstek. Mycket mätt sedan. Orkade inte ens tänka på dessert. En trevlig kväll var det :)
 
 
 
Och här är mitt senaste köksprojekt, Entrecote Bordelaise, men jag är inte nöjd med såsen så jag ska laga den en gång till innan det blir nåt recept.

Inga kommentarer: