söndag 20 februari 2011

Tre rätters meny på en timme

Halloumi med tomat, citron och chili

Kyckling i ugn

Pannacotta med flädermarinerade hallon


Jag fyllde år i fredags men orkade inte med nåt storslaget firande utan firade i soffan med film. Lovade istället sonen och maken en god middag på lördagen. Men på lördagen var jag febrig och svag. Kände att jag behövde vila och lyckades vila ända tills halv fyra! Och middagen som skulle vara klar till klockan fem!
Nu är jag en envis person och ville absolut ha den här middagsbjudningen så det var bara att köra. Jag hade verkligen inte planerat någonting, mer än att tre kycklingfileer var framtagna ut frysen. Kvart i fem var maten klar och jag nyduschad. Jag gillar verkligen matlagning under sådana här former. Det är nästan som trolleri :)

Inga kommentarer: