lördag 17 juli 2010

Karnevalsbrunch


Bor man mitt i en stadsfestival är det bara att gilla läget. Maken som ändå varit ute och kört skräp till tippen köpte med sig langos och munkar till en gemensam brunch. Men säg mig vad som lockar med denna skapelse. Det är inte ens riktig gräddfil på utan någon sån där dressing som man har till fransk hotdog. Och den kostar 70 kr!!!!

Munkarna däremot är ganska goda, åtminstone när de är nyfriterade. Jag vet folk som går och längtar ett helt år efter en lango. Varför då? En krispig råraka med rom är hundratusen gånger godare. Exempelvis.

Nej, nu ska jag inte förstöra festivalsandan för er festivalälskare. Sorry.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Langos är as gott!!! :)

Anna-Eva sa...

Ja, jo och jag inbillar mig att as är tämligen äcklig föda, så det stämmer precis :)