onsdag 10 februari 2010

Weekend i Ballerup




Hoppsan så lång min bloggpaus blev. Det beror bland annat på att min son flyttat hemifrån och tog bredbandet med sig. Vi tänkte att vi skulle klara oss på vårt futtiga mobila dito tills vi också flyttade men det gick ju inte. Så nu har vi bredband igen och kan surfa och blogga utan krångel.

När jag sist skrev något var vi på väg till Köpenhamn på weekend och vi hamnade i Lautruppark i Ballerup ca 20 minuter från Köpenhamn med lokaltåg. Jag skulle aldrig ha åkt dit om det inte var för att det var ett sista minuten erbjudande från DTF som vi lyckades ro hem. 99 kr per person två nätter inklusive en två rätters middag.

Maten var överraskande god. Framförallt varmrätten som var fläskytterfilé med potatissufflé, ugnsbakade rotsaker och tranbärssås. De hade små friterade rotfruktschips på och friterad finriven potatis. Det var grymt gott!

Förrätten var laxpaté och den var god och det nybakade brödet till var kanon. Annars var miljön mitt i en industripark urtrist, rummet trist och luktade mögel och vädret polarkyligt men i övrigt hade vi en fullkomligt underbar weekend tillsammans.

Inga kommentarer: