lördag 21 november 2009

Gott bröd funnet!

Detta är ett halvt av bageriets Levain. Det har vi tre personer ätit istället för middag dag ett.
Till frukost dag två och sedan även till lunch dag två.
Goda bröd som passade perfekt till min Ungerska Goulash och även att rosta dagen efter.


Visserligen har jag hört talas om det här bageriet en tid men jag hänger ju inte i Lund så ofta tyvärr. Det gör däremot min man. Fem dagar i veckan för att vara exakt. Och jag har önskat, önskat, önskat mig bröd från detta bageri. Han försökte då, en gång, men kön var för lång.



Men nu har Togge kommit igång och nu blir det bröd från S:t Jakobs Stenugnsbageri nästan varje dag! Och vi slåss om det! Hela familjen. Äntligen har vi funnit brödlycka även i Skåne.


Bageriet har adress: Klostergatan 10 i Lund

1 kommentar:

Bendel sa...

Man kan nästan se hur goda bröden är!