torsdag 19 februari 2009

Caesarsallad med halloumi

Ännu en god rätt. Jag gillar verkligen brödkrutonger i sådan här sallad men det var riktigt gott med hårdstekt halloumi som surrogat. Testa!

Recept för en portion

1 ägg
2 msk rapsolja
1 tsk pressad citron
parmesanost
romansallad
3 skivor stekt bacon
halloumi
salt och peppar

Skölj och ansa en lagom portion sallad. Koka ett ägg max 3 minuter. Det ska vara mycket löst. Mosa ägget direkt i en djup tallrik tillsammans med olja och citron. Riv ner generöst med parmesan. Rör om och blanda i salladen noga. Salta försiktigt och peppra från kvarn. Lägg på bacon, hyvla på mer parmesan och toppa med några välstekta skivor halloumi. (Stek osten i smör). Ät och njut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
tack för en jättefin blogg med massa supergodarecept.
Hur går det när du startat med LCHF? jag har själv tänkt på att prova och de recept du lagt ut verkar ju supergoda. men märker du resultat? I sånt fall hoppar jag på det direkt :-)
Mvh Katarina

Anna-Eva sa...

Hej Katarina. Jag bestämde i början att jag ska köra detta i exakt 4 veckor, sedan utvärdera och berätta och inte yppa ett knyst innan dess :)
Så du får ge dig till tåls två veckor till.