söndag 15 februari 2009

16-års kalas och Alla Hjärtans dags fest

Min son har fyllt 16 år. Han fick själv önska sig vad han ville att vi skulle äta och det var god ost och annat smått och gott och för hans del även gott bröd. Vi var två LCHF:are på kalaset och det var inga problem för oss att äta av det goda. Jag serverade dubbel sats av den här osten, baconlindade vattenkastanjer, Brie, St Albray, rökt saltrulle, salami, samt lite frukt åt fruktätarna. Mums, mums.

Och igår var vi bjudna på stor fest på Akropolis i Landskrona. Det var inga problem att undvika kolhydrater där heller. Jag åt Saganaki till förrätt. Den var visserligen vänd i aningens vetemjöl men det fick gå. Och till varmrätt åt jag Gyros med tsatziki och sallad. Väldigt mätt blev jag. Och det var ju tur för då lockade inte det söta groggbordet, vaniljhjärtanen och de andra kakorna som vi blev bjudna på efteråt. Mycket trevligt var det! Tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, vilken härlig Blogg! älsakr att läsa mat och ännu mer att äta den (tyvärr). Även jag har ätit LCHF och det ÄR en toppenkost. Dessvärre åt jag mej less på ägg och bacon och en massa annat så just nu pausar jag. MEN har för avsikt att börja igen - nån gång.
Är det okej att jag länkar för att kunna inspireras lite av dej?

Anna-Eva sa...

Klar du får länka Karin. Välkommen hit!