onsdag 5 mars 2008

Recept på sprutmålat kök


I helgen tänkte jag göra majonnäs. När det gäller emulsioner av det slaget har jag lagt märke till en sak: Är man inte själv i topp när man gör dem så skär de sig ofelbart. Så är det bara. Nåja, jag blev förbannad och bara SKULLE ha ihop majonnäsf-n! Jag brukar tycka att det går bäst att vispa för hand men nu drog jag fram den elektriska turbodrivna och ploff! Jag hade lite halkiga händer efter att ha hållit på och slåss med majonnäsen en halvtimme så bägaren gled ur handen och ja, så här snyggt blev det.

1 kommentar:

Marsala sa...

Yepp! Kommer du ihåg när jag skulle mörda en tjej? Receptet på hemgjor smöråssmör (obs! Inte margarin). Och sprutmålade mej o kläderna. Men jag kunde ju inte bättre... Är ju ryggmärgsskadad...
Du kanske borde ha litebättre hjälpmedel för att få greppet igen?