fredag 1 februari 2008

Korkade förpackningar!


Det finns många men just nu retar jag mig på den här; Hellmanns Majonnäs. Vad är det för mening med att trycka in ett livsmedel som är tjockt och fett i en hård plastflaska? Ge mig glasburken tillbaka! På flaskan står: Hellmanns bring out the best. Ja, inte ur mig i alla fall. Vanlig svensk majonnäs på tub går att få ut det mesta ur, likaså den nya större plasttuben eftersom de går att klippa itu. Den här går inte att forcera med mindre än en såg och ett skruvstäd. Och korkad kant på insidan gör att det knappt ens går att skrapa ur innehållet med slickepott. Jag är arg! Men jag gillar ju den attans majonnäsen..

1 kommentar:

Marsala sa...

Snacka inte om förpackningar! En sån som jag har ju verktygslådan i köket. Skall bli förpackningskonsulent i mitt nästa liv...