torsdag 19 april 2007

Blixtvisit i Stockholm

Jag och en kollega har varit på blixtvisit i Stockholm-Kista. Vi var på en utbildning på ett företag som heter Baxter. Snacka om att vi blev väl omhändertagna. De hade helt enkelt kanongod mat där så mina föresatser att vara nyttig blev om intet.
På kvällen hämtades vi med buss vid hotellet och vi skeppades in till Stockholm. Vi hade ingen aning om vart vi skulle. Vi blev avsläppta vid Stockholms Matvarufabrik. Jag är inte ofta i Stockholm tyvärr och känner inte så bra till vart man ska gå för att få god mat eller vad som är populärt just nu, men det här var en restaurang som gjorde intryck på mig.
Jättegod mat fick vi! Och mysigt var det i festvåningen. Så här glad blev jag då:
Första dagen på Baxter fick vi Italiensk buffé. Gott, gott!


Andra dagen serverades vi Asiatisk buffé, nästan ännu godare!


Förrätten på Stockholms Matvarufabrik. Rejält med löjrom och smörstekta brödtrianglar. En klassiker men oemotståndelig!
I glaset: Sauvignon Blanc


Varmrätten: Lammytterfilé, perfekt stekt tillsammans med en vårrulle fylld med potatis och oxbringa. Bakom den skymtar en creme av chevre och pinjenötter och så en reducerad rödvinssky på det. Jag har svårt för lamm men det här var kanongott!
I glaset: Syrah




Desserten, en liten choklad tarte, ljummen och krämig med en underbar kula vaniljglas och vi var frälsta.


2 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Jag har skrivit lite om vad man kan göra i Gbg efter din kommentar (om kulörta lyktor). Fråga gärna jag kanske kan svara :) Annars får ni ha det jättebra!

Kinna Jonsson sa...

Vilken matupplevelse och kul bild på dig!