onsdag 31 januari 2007

Idas Restaurang

Idag var jag och käre sonen på stan och shoppade. Vi passade också på att besöka Idas Restaurang på Kullagatan och äta lunch. Idas är en riktig Helsingborgspärla som jag tyvärr aldrig kommit mig för att besöka kvällstid men desto fler gånger på dagtid. Och deras Dagens klassar oftast ut alla andra lunchställen om jag får säga min mening.

Före själva huvudrätten serveras man en liten entrérätt och den varierar hemlighetsfullt från dag till dag. Idag var det ett litet glas välsmakande Gazpacho med ett litet lika välsmakande kycklingspett. Till varmrätt fick vi sydafrikanska sosities på spett med Auberginecrème och mangochutney samt rostad potatis. Även det var jättegott. Ett extra plus får Idas för sin trevliga personal, snabba service och mysiga lokal.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad kul att du åxå gillar idas- och vad fin och rolig sida du har!
kvällen är oootrooligt bra om du ännu inte provat?