torsdag 18 januari 2007

Fryspizza de luxe

Ibland är jag så vansinnigt trött på att laga mat. Jag går runt, runt i affären men det finns absolut inget gott där eller också ingenting jag ids laga. Tankarna far mot hämtmat men i närheten av mig fins bara en trist pizzeria där pizzan inte ens smakar pizza. Blä. Då brukar jag göra en liten fuskare. Följande åker ner i korgen:

1 fryspizza Margerita (helst stenugnsbakad variant med mozarella)
1 paket bresaola eller lufttorkad skinka
1 mozarella
1 påse ruccola
1 burk pesto

Hemma slänger jag upp pizzan på en plåt, lägger på lite extra mozarella och bakar den.
När den är klar lägger jag på skinka eller bresaola, rikligt med ruccola och några stänk pesto.
Råkar jag ha en påse pinjenötter hemma slänger jag på några sådana också.
Mums!
Mycket godare än sunkig hämtpizza med konstgjord skinka.

Inga kommentarer: